Gimnazjum GES

Aby wyświetlić tę zawartość twoja przeglądarka musi obsługiwać pliki Flash noscript

2015.04.24

Konsultacje dla rodziców

UWAGA! Godzinę konsultacji należy zarezerwować za pomocą strony internetowej: REZERWACJE.

Dnia 27 i 28 kwietnia (poniedziałek i wtorek) odbędą się konsultacje rodziców z nauczycielami.
W tych dniach będzie obowiązywał następujący harmonogram spotkań:


27.04.2015 (poniedziałek):

PRZEDMIOTKLASYNAUCZYCIELOD GODZINYSALA
j. polski 5a,6a,2G,3GMagdalena Banaszak indywidualneGabinet v-ce dyrektor M. Banaszak
j. polski 5(b,c,e), 2GKarolina Kuciak17:00 – 18:151a
historia / WOS1G,2G,3GKatarzyna Moskiewicz 14:20 - 15:102G
biologia/przyroda 4c,4d,6a,1G,2G,3GMałgorzata Podgórska 15:10 – 16:40PRZYRODNICZA
matematyka 4(a,b), 5(a,b,c,d,e)Renata Śliwińska15:00 – 17:004a
j. hiszpański 2d,3(a,c,d),4(a,b),5(a,b), 6aTomasz Juszkiewicz 15:40 – 17:002d
j. hiszpański2c,4a,4b,4c,4d,4e,6a,1G,2G,3GAgnieszka Szkaradek15:00 – 16:005a
j. hiszpański 1a,1b,1c,1d,2a,2c,2d,3c,3d,2GJustyna Boczko16:40 – 18:105a
j. angielski 0b,1(e,f), 2(b,c)Dorota Janusz17:00 – 18:001b
j. angielski 1G,2G,3GJoanna Grabiak-Pasiok16:30 – 17:304c
j. angielski 1(a-f), 2(a-d), 3(a-d), 4(a-d)Samuel Mba14:00 – 14:50Pok. nauczycielski
j. angielski 3d,4a,4b,4c -(gr. 2), 5bJoanna Gągorowska14:00 – 15:204d
j. angielski 5(a,b,d,e),6aJoanna Borucka 13:00 – 13:40Gabinet nr 1
j. angielski 2d, 3(a,b,c),4d,5cKatarzyna Kłopska16:30 – 17:004b
j. angielski 2d, 3(a,b,c),4d,5cKarolina Kryspowicka16:30 – 17:305e
j. angielski 0b,1(e,f), 2(b,c), 5eMichał Drab 14:30 – 15:005e
j. angielski 0a,1(a,b,c,d), 2aAgnieszka Halec14:00 – 15:004c
j. niemiecki 2(b,c), 3(b,d), 4-5(grupa mieszana)Sylwia Denka 15:30 – 16:502b
w-f /Maciej Trzuskawski15:00 – 16:00Gabinet nr 1
w-f /Agnieszka Delmaczyńska16:00 – 17:003b
w-f 1b,3b,4,5,6, 1-3GJakub Ostrowski 15:20 – 16:203c
informatyka 1,2,3,4,5,6,1G,2G,3GMarcin Troczyński16:30 – 17:20KOMPUTEROWA
muzyka2,3,4,5,1G,2GMagdalena Marcinkowska15:30 – 16:302c
muzyka 1(a,b,c,d,e,f)Karolina Kosidło 17:00 – 17:30SZTUKATERIA

28.04.2015 (wtorek):

PRZEDMIOTKLASYNAUCZYCIELOD GODZINYSALA
matematyka 4(c,d)Urszula Baranek15:00 – 16:004b
przyroda4a,4b,5(a,b,c,d,e)Jakub Sypniewski 15:00 – 16:30PRZYRODNICZA
plastyka 3(c,d),4,5,6,1G,2GTomasz Sudoł15:30 – 16:20PLASTYCZNA
plastyka 0,1,2,3(a,b)Weronika Goszczyńska14:30 – 15:20PLASTYCZNA
j. polski 4(a,b,c,d)Marta Garczyńska14:00 – 15:304c
j. polski 5d,6a,1GAnna Syroczyńska17:30 – 18:303c
j. niemiecki 1(a,b,c,d,e,f), 2(a,d), 4 (grupa mieszana)Olga Baraniak16:00 – 17:202d
j. francuski /Karolina Sobańska-Adamczyk15:20 – 16:002b
j. angielski 0a, 1(a,b,c,d),2aLidia Gilewicz15:00 – 16:003a
j. angielski 3d, 4(a,b,c), 5(a,d)Krzysztof Kuśnierz16:00 – 17:004c
j. angielski1(a-f), 2(a-d), 3(a-d), 4(a-d)Patrick Jiya15:00 – 15:403b
j. angielski 6a,1G,2G,3GFilip Lulka13:00 – 14:002a
w-f 0(a,b), 2(a,b,c,d), 3(a,c,d)Arkadiusz Piasecki15:20 – 16:002c
Chemia1-3 GIMJadwiga Polak13:00 – 14:003d
geografia1G,2G,3GIwona Matuszyńska17:30 – 18:302c
historia4,5,6Katarzyna Oźminkowska13:00 – 14:003c


2015.04.16

TYDZIEŃ KUCHNI ŻYDOWSKIEJ – PODSUMOWANIE

Kolejna kulinarna podróż wydarzyła się w naszej szkole w ostatnim tygodniu marca (23-27.03.2015). Odwiedziliśmy kraje Bliskiego Wschodu, ale też przedwojenne polskie miasteczka na kresach – sztetl. Pojęcie „kuchnia żydowska” wymaga niewątpliwie wyjaśnienia. Można mówić o kuchni Żydów biblijnych i czerpać na ten temat informacje ze Starego i Nowego Testamentu. Ale trzeba też pamiętać, że Żydzi, mieszkając w różnych krajach, wykorzystywali miejscowe produkty i tworzyli własne kuchnie regionalne. Wszyscy jednak zachowywali podstawowe zasady, zwane „koszer” lub „kaszrut”, które pochodzą ze Starego Testamentu i obowiązywały już w starożytności.

W tym tygodniu przygotowaliśmy kilka posiłków zgodnie z tradycją żydowską, szanując ich kulturę i specjalny sposób traktowania pożywienia. Smaki potraw różnią się w różnych krajach, jednak sposób przygotowania i przestrzeganie koszerności jest wszędzie tak samo ważne.

Dwie podstawowe zasady, które były przestrzegane w tym tygodniu to brak wieprzowiny w pożywieniu i rozdzielenie produktów mięsnych i mlecznych.

Śniadania były w zasadzie polskie, jednak jednego dnia pojawiła się „chala”, typowy żydowski chleb o maślanym, lekko słodkawym smaku, podawany do wędlin. Dzieciom bardzo smakował.

Dania obiadowe to cała gama kulinarnych tradycji. Pojawił się arabski, pieczony z migdałami kurczak, holiszkes czyli gołąbki, które chętnie od Żydów przejęliśmy, zapiekanka warzywna będąca rodzajem czulentu, rosół z kulkami macy, shoarma, danie popularne na całym Bliskim Wschodzie, zupa z soczewicy, wreszcie „gefilte fisz”, pulpety z siekanej ryby, rozpowszechnione przede wszystkim w Polsce i w Niemczech.

Na deser pojawiła się przepyszna szarlotka, tak typowa dla świątecznych obiadów w żydowskich domach.

Kolejny już raz przygotowaliśmy książkę, wręczoną w każdej klasie. Można w niej znaleźć informacje o serwowanych w tym tygodniu potrawach i zasadach gotowania objętych pojęciem „koszer”. Wiele dodatkowych informacji wydało nam się tak interesujących, że postanowiliśmy podzielić się nimi z uczniami.

I tak znalazły się tam gry i zabawy dzieci żydowskich, które przystosowaliśmy do języka polskiego i które cieszyły się wielkim powodzeniem w wielu klasach. Zabawy te wykorzystują językową spostrzegawczość i ćwiczą pamięć. Zamieściliśmy listę związków frazeologicznych, które są w powszechnym użyciu, a pochodzą z obszaru kultury żydowskiej. Trzeba było wyjaśnić ich znaczenie. Pojawiła się też lista słów, które język polski zapożyczył z języka jidysz, np. belfer, bachor, rejwach, kitel, geszeft. Zadanie matematyczne dotyczyło miar objętości, używanych przez starożytnych Żydów. A tekst literacki to opowiadanie noblisty Isaaka Bashevisa Singera „O tym, jak Szlemiel wybrał się do Warszawy”.

Nie mogło oczywiście zabraknąć przepisów na te wszystkie pyszności. Związane z tym zadania uczniowie wykonywali w klasach. Trzeba było wybrać przepis i wykonać plakat będący jego ilustracją. Z otrzymanego kompletu zdjęć pokazujących produkty spożywcze uczniowie wybierali tylko te potrzebne, nazywali je, ustalali kolejność, w jakiej należy ich użyć i tak naklejali na plakacie, dopisując wyczytane w przepisie ilości. Ilustracje należało pomalować na właściwe kolory. Na końcu rysowana była gotowa potrawa. Klasy czwarte sporządzały plakat będący przedstawieniem zasad, których przestrzegają Żydzi w kuchni. Produkty spożywcze należało podzielić na trzy grupy i nazwać je.

Klasy piąte i szóste miały zadanie literackie. Po lekturze zamieszczonych w książce tekstów uczniowie pisali krótkie opowiadanko z użyciem słówek z języka jidysz.

Szkoła przybrała na ten czas nieco inną szatę. W holu pojawiła się panorama Jerozolimy w jasnej, piaskowej tonacji ozdobiona wykonanymi własnoręcznie przez uczniów napisami alfabetem hebrajskim. W stołówce mogliśmy podziwiać małe miasteczko – sztetl i posłuchać tradycyjnej muzyki żydowskiej.

Pora na podsumowanie. Uczniowie oceniali potrawy i wypowiadali się na temat ich smaku i wartości odżywczej.

Absolutną przewagę we wszystkich wypowiedziach miała shoarma w chlebku pita z zestawem surówek. Tuż za nią zajął miejsce kurczak po arabsku w migdałach. Bardzo dobre oceny zebrał rosół z kulkami macy. Kilka potraw – gołąbki, zupa fasolowa, krupnik zostały obdarowane pełną paletą ocen rozłożonych po równo. Najmniej entuzjazmu wywołały „gefilte fisz” i zapiekanka typu lasagne, z pojedynczymi ocenami bardzo dobrymi. Wszystkim smakowała szarlotka i maślane bułeczki.

Określając miejsce pochodzenia uczniowie używali nazw państw – Izrael, Polska, Turcja, Arabia. Najczęściej pojawiał się przymiotnik „żydowskie”. Wśród określenia smaków znalazło się nowe słowo – „specyficzny”, co w żaden sposób nie pozwala stwierdzić, czy potrawa smakowała, czy nie. Większość określeń jest jednak bardziej precyzyjna, niż przy kuchni polskiej. Uczniowie nazywali smaki – słony, ostry, mdły, łagodny, kwaśny, słodki, rybny, gorzki, ostrawy, gorzkawy. Bez kłopotu nazywali kolory potraw. Wyrażali też swój entuzjazm – bardzo często – i dezaprobatę – rzadziej.

Dziękujemy szefowej kuchni za sumienne zebranie wiadomości i gotowanie, wszystkim nauczycielom świetlicy, nauczycielom plastyki oraz wszystkim wspierającym nas w tym projekcie. Szykujemy następne podróże!


2015.03.22

Sukces Odyseuszy!

Od lat korytarzami Gaudium et Studium przemykają dzielni Odyseusze. Już trzy drużyny ODYSEI UMYSŁU działają w naszej szkole. Dzieciaki marzą, myślą, tworzą, ryzykują, podejmują wyzwania i przekraczają granice. 15 marca, w auli Politechniki poznańskiej odbyły się Eliminacje Regionalne - Odyseja Umysłu 2015. Drużyna trzecioklasistów w składzie: Zuzia (3a), Nadia (3a), Julka (3a), Karolinka (3b), Julka (3b), Krzyś (3b) i Mikołaj (3b) po mistrzowsku zaprezentowała rozwiązanie problemu długoterminowego „GRA Z PUSZKĄ PANDORY” oraz twórczo poradziła sobie z problemem spontanicznym. Bezbrzeżna wyobraźnia Odyseuszy, zapał i radość wspólnego tworzenia zaowocowały wielkim sukcesem i awansem do Finału Odysei Umysłu, który już 28 marca w Gdańskiej Filharmonii Bałtyckiej.

Gratulujemy młodym odkrywcom oraz Ich trenerkom: Anicie Pacyńskiej i Beacie Suszyńskiej.

"Odyseja Umysłu uczy młodych ludzi stawiać czoła zmianom, zaszczepia w nich radość z nauki i wiarę we własne zdolności osiągania tego, co inni mogliby uznać za niemożliwe."
Dr Sam Micklus – twórca Odysei Umysłu

Relacja fotograficzna

2015.03.06

TYDZIEŃ POLSKIEJ KUCHNI

W dniach 9-13 lutego 2015 r. odbył się w szkolnej stołówce, ale nie tylko tam, tydzień polskiej kuchni. Celem „Tygodnia smaków” jest wprowadzenie do naszego jadłospisu nowych, wartościowych dań tym razem zatytułowanych jako:

Pożegnanie z mięsem czyli przejście na wegetarianizm po sarmacku

Ostatni tydzień karnawału czyli zapusty albo ostatki to okazja do bardzo hucznej wręcz szalonej zabawy. Postanowiliśmy wykorzystać ten czas do zaprezentowania całej panoramy polskich tradycji poczynając od czasów sarmackich aż po dzień dzisiejszy. Bardzo ważnym elementem w tym roku są oczywiście doznania kulinarne, które dzięki nieocenionej współpracy z naszym zespołem kucharskim pasują do prezentowanych treści i służą poznawaniu bogactwa polskiej kuchni.

Przygotowany w czasie rozmów z organizatorami jadłospis zawierał polskie dania z najbardziej typowych produktów. A więc najpierw zupy – grzybowa, żurek na wędzonce, barszcz z nazwy ukraiński, ale tak często w Polsce serwowany, krupnik, wreszcie świąteczny rosół z makaronem. Zimowe zupy w naszym klimacie, pełne jarzyn, pożywne i zdrowe to bogactwo które warto docenić.

Potem dania drugie – nie mogło tu zabraknąć kurczaka, kotletów, typowego dla wielkopolski gzika, ziemniaków i kasz oraz surówek, wśród których zimą króluje kapusta, nieocenione źródło witamin. Pragnęliśmy także przekonać naszych podopiecznych do kompotów, które nie tak dawnymi czasy były jedynymi napojami oprócz herbaty, podawanymi do obiadu.

W zapusty nie mogło zabraknąć pączków (tłusty czwartek!) i ukochanej przez dzieci kaszki na mleku, ale nie takiej gotowej ze sklepu, tylko ugotowanej w naszej kuchni, podawanej z malinami. Prawie jak u babci.

Uczniowie oceniali smak potraw i ich wygląd, podawali nazwę. Zadaliśmy im również pytanie, czy dana potrawa jest zdrowa i odpowiada współczesnej wiedzy dietetyków. Zamierzaliśmy sprawdzić, jaki jest poziom wiedzy uczniów i czy wykorzystuję wiedzę zdobytą na zajęciach. Badanie wypadło korzystnie , uczniowie mają niezłą świadomość żywieniową. Wniosek z tego taki, że jeżeli nie jedzą zdrowych potraw im serwowanych, to z braku nawyków, nie wiedzy. („Wiem, że to zdrowe, ale nie lubię.”) A jeżeli sięgają po niezdrowe przekąski, to z jakąś na ten temat świadomością. Należy w dalszym ciągu prezentować im właściwe nawyki żywieniowe i zmieniać przez mocną argumentację podejście do tego, co jedzą.

Tydzień polski w kuchni zyskał piękną oprawę dzięki zapustowej dekoracji wykonanej na lekcjach plastyki. (dziękujemy Weroniko!) i w świetlicy (dziękujemy zespołowi świetlicy!). W korytarzu pojawiły się karnawałowe maski odwołujące się do bardzo starej tradycji maszkar, które miały za zadanie przepędzać zimę. A że to czas karnawałowych szaleństw, ludowe postacie naturalnej wielkości widzieliśmy w tańcu.

W stołówce panorama wsi polskiej, wiejskie chaty i drabiniasty wóz przypominały, skąd pochodzą nasze tradycje i potrawy. Towarzyszyła nam przez tydzień ludowa muzyka polska.

Uczniowie mogli wzbogacić swoją wiedzę korzystając z książki, przygotowanej specjalnie na tę okazję. Zawarliśmy w niej opis wszystkich tradycji, poczynając od sarmackich zabaw i zwyczajów kulinarnych. Wymieniliśmy i opisaliśmy wszystkie smakowite specjały szykowane na ten czas. Wreszcie zaproponowaliśmy lekturę polskich legend związanych w jakiś sposób z kuchnią.

Kończący się karnawał niósł ze sobą świadomość nieuchronnego nadejścia wielkiego postu. Za czasów sarmackich w ogóle nie jadano wtedy mięsa. Dlatego ostatki były tak obfite, jakby starano się na zapas najeść smakowitego mięsiwa. Nas to dzisiaj nie dotyczy. A może szkoda?

A teraz posumowanie.

Uczniowie nazywali potrawę i uświadamiali sobie jej pochodzenie, oceniali jej smak, kolor oraz wpływ na zdrowie.

Na ogół padały dumne sformułowania „Polska!”, zdarzył się także zapis „Chiny”, przy ryżu, co w zasadzie wykazuje sporą dziecięcą znajomość geografii kulinarnej oraz niezupełnie jasne określenie „niemiecki” przy kotlecie schabowym. Z nazywaniem potraw uczniowie nie mają kłopotów, natomiast określenia smaku i koloru okazują się sprawą skomplikowaną i nieraz brakuje właściwego słowa. Stąd pojawiają się takie przymiotniki, jak „dziwny”, „suchy” „glutowaty”, ”średni”, lub ogólniki „zły”, „ble”, „pycha”. Powszechnym kolorem potraw w Polsce jest brązowy, żurek natomiast okazał się w kilku przypadkach zielony.

Najwyższe, niemal w stu procentach pozytywne oceny uzyskały równorzędnie:
zupa grzybowa i kotlet schabowy. Tuż za nimi jest rosół i te potrawy z pewnością na stałe zagoszczą w naszym jadłospisie.
Następne opinie już nie są tak jednoznaczne. Około 50 procent pozytywnych ocen uzyskały klops z kaszą, kurczak z ryżem i pyry z gzikiem: oceny wahały się od 6 do 2.
Zdecydowanie najmniej smakowały żurek (25% pozytywnych ocen), krupnik (20% pozytywnych ocen) i barszcz – prawie same negatywne opinie.
Pierogi, ulubione danie wielu Polaków uzyskały ok. 40 % pozytywnych ocen.
Uczniowie wypowiadali się też na temat wpływu polskiej kuchni na zdrowie. (90% opinii jest pozytywnych – taki mamy stosunek do naszej narodowej kuchni. :-)


2015.03.02

HISZPAŃSKI LUB ANGIELSKI W MALADZE – LIPIEC 2015

Nauczyciele z naszej szkoły p. Agnieszka Szkaradek i Filip Lulka po raz drugi organizują wyjazd dla uczniów Gaudium et Studium na kurs języka hiszpańskiego lub angielskiego do słonecznej Malagi.

W tym roku zapraszamy uczniów klas 5 i 6 szkoły podstawowej oraz gimnazjalistów.

Przemierzymy samolotem 3000 km, by pod czujnym okiem los nativos, przez 4 godziny dziennie, doskonalić umiejętności komunikacyjne.

Zajęcia odbywają się w mieszczącej się w centrum Malagi (3min od morza) szkole Lexis (www.lexis-es.com).

KOSZT
ok.600€ - cena może ulec zmianie w zależności od ilości uczestników

CENA ZAWIERA:

  1. kurs języka hiszpańskiego lub angielskiego - 20 godzin lekcyjnych tygodniowo (2h dziennie konwersacji, 2h dziennie gramatyki)
  2. zakwaterowanie w centrum Malagi w pokojach 2- lub 3-osobowych, 6 nocy (koszt każdej dodatkowej nocy: 40€)
  3. opiekę jednego wychowawcy*, przypadającego na 10-osobową grupę
  4. pełne wyżywienie
  5. zajęcia popołudniowe z los nativos
  6. całodniową wycieczkę do jednego z miast Andaluzji

KOSZTY DODATKOWE:

  1. przelot samolotem (ok. 800 zł w obie strony)
  2. ubezpieczenie
  3. kieszonkowe (sugerowana kwota: 50€)

Zainteresowanych prosimy o zgłoszenie chęci uczestnictwa na nasze adresy mailowe:
a.szkaradek@szkolages.pl
f.lulka@szkolages.pl
Pozdrawiamy,
Agnieszka Szkaradek
Filip Lulka

MALAGA - lipiec 2014


2015.01.05

Spektakle teatralne, Dzień Babci i Dziadka

Chcielibyśmy poinformować Państwa o decyzji Szkoły dotyczącej propozycji zmiany formuły spektakli teatralnych. Podsumowaliśmy wszystkie ankiety, które były przygotowane przed ostatnimi spektaklami świątecznymi, miłym zaskoczeniem były wyniki, w których większością głosów potwierdziliście Państwo słuszność organizacji takiego przedsięwzięcia.

Podsumowanie ankiet teatralnych:

Wpłynęły 223 ankiety.

Za utrzymaniem dotychczasowej formuły (2 spektakle w roku): 192 głosy

Za zmianą formuły (1 spektakl w roku): 27 głosów

.

Rezygnacja z organizacji spektakli: 4 głosy.

Pojawiło się również wiele komentarzy w sprawie Dnia Babci i Dziadka, są to głosy proszące o ograniczenie tego święta do klas 0-3, zmianę formuły lub rezygnację z tej uroczystości.

W związku z powyższym z radością informujemy, że spektakle teatralne pozostaną organizowane w naszej szkole w niezmienionej formie 2. przedstawień w ciągu roku.

Zmianie ulega jedynie organizacja Dnia Babci i Dziadka. Uroczystości będą przygotowywane wyłącznie dla klas 0-3, nie będziemy powtarzali spektakli świątecznych tylko przedstawimy nowy program połączony z niespodziankami dla gości.

W tym roku Dzień Babci i Dziaka będzie zorganizowany dla klas 0-3 w ostatnim tygodniu stycznia, dokładny termin i szczegóły organizacyjne z przydziałem określonych klas będzie podany do 9 stycznia.


2014.12.20

Tydzień meksykański

W dniach 1 - 6 grudnia 2014r. odbył się w szkolnej stołówce, ale nie tylko tam, tydzień meksykański. Celem „Tygodnia smaków” jest wprowadzenie do naszego jadłospisu nowych, wartościowych dań.

Pierwsza kulinarna podróż zawiodła nas do Meksyku, a jesienna pora zapraszała na stoły dania z fasoli i mięsa - rozgrzewające i sycące, dostarczające mnóstwa potrzebnych składników odżywczych.

Szkolna szefowa królestwa smaku – pani Jola, konsultując swoje pomysły z kucharzem Rodrigo, przygotowała jadłospis tak, żeby każdego dnia znalazło się w nim danie zainspirowane pikantną, gorącą kuchnią Meksyku - jadłospis dostosowany do potrzeb i wieku konsumentów, także najmłodszych.

Na śniadanie pojawiły się pasty do chleba: twarogowa z avocado i z pieczonej papryki z czerwoną cebulą i kukurydzą oraz chorizo meksykańskie.

Niecierpliwie oczekiwaliśmy obiadów - jedliśmy zupy z Meksyku: jarzynową z kurczakiem i tortillą i zupę z czerwoną i czarną fasolą oraz, wyczekiwane z zainteresowaniem, drugie dania - przede wszystkim chili con carne z tortillą oraz fajitas z kurczakiem i warzywami, makaron kukurydziany, ryż meksykański, surówka z kapusty pekińskiej z fasolą i kukurydzą, placki ziemniaczane z cukinią posypane trzcinowym pudrem, meksykańska salsa pico de gallo z ananasem, do ryby sos guacamola.

Na deser raczyliśmy się chlebkiem kukurydzianym, a najstarsi uczniowie mogli spróbować mleka czekoladowego z chili, co bardzo przybliżyło oryginalny smak meksykańskiej czekolady.

Zaproszeniem do smakowania była przygotowana przez Szkołę książka, opisująca potrawy i produkty, z których je sporządzono. Skorzystaliśmy z fachowej wiedzy naszej mistrzyni kulinarnego kunsztu, pani Joli, przeprowadziliśmy rozmowy z nauczycielką języka hiszpańskiego, panią Justyną, która spędziła w Meksyku cały rok i opowiedziała nam mnóstwo ciekawostek, skorzystaliśmy wreszcie z Internetu, uzupełniając wiadomości.

Egzemplarze książki wręczyli uczniom każdej klasy Bardzo Meksykańscy Goście, zachęcając do lektury i otwartego, pełnego ciekawości nastawienia do kulinarnych propozycji. Książka kończy się legendą, dotyczącą przysmaku znanego i popularnego na całym świecie do dzisiaj, a nazwa której stanowiła zagadkę.

Już pierwszego dnia bywalcy szkolnej stołówki zasiedli do obiadu z arkuszami ankiet, na których zapisywali co jedli, określali kolor i smak potrawy, odkrywali jej pochodzenie i atrakcyjność. Znakomite recenzje zebrało chili con carne z tortillą, smakowały nam placki z cukinią i fajitas. Dobre recenzje zebrały zupy, ryż meksykański i sos guacamole, choć tu zdania były podzielone. Co ciekawe, wielu uczniów pochwaliło lekko ostry smak potraw.

Kolorytu dodawały też „imprezy towarzyszące” - nasi nieocenieni plastycy przygotowali wystrój korytarza, gdzie królowały tradycyjne meksykańskie wzory i malowidła, meksykańskimi motywami zakwitła też stołówka: krajobrazem bezkresnych rudoczerwonych przestrzeni, uzupełnionych zielonymi przecinkami potężnych kaktusów, nie zabrakło oczywiście kapeluszy – sombrera w rozmiarze koła do wozu zawisły pod sufitem. Nastrój dopełniała meksykańska muzyka, której można było posłuchać w czasie posiłków.

I tak oto, w atmosferze zabawy, zaprawionej świadomością, że od nas zależy szkolne menu, poznaliśmy ciekawe smaki i przezwyciężyliśmy lęk przed tym, co nowe. Po tym niezwykle intensywnym, udanym, ale i smakowitym tygodniu udało nam się wyłonić potrawy, które dzięki głosom uczniów Gaudium et Studium na stałe zagoszczą w szkolnym jadłospisie:

  1. chili con carne z tortillą
  2. fajitas z kurczakiem i warzywami
  3. zupa z czerwona z czarną fasolą
  4. placki ziemniaczane z cukinią posypane trzcinowym pudrem
  5. meksykańska salsa pico de gallo z ananasem
  6. chleb kukurydziany

Gratulujemy wszystkim uczniom doskonałego wyboru i zapowiadamy kolejne tygodnie kulinarne, które pojawią się wkrótce.

Relacja fotograficzna

2014.12.11

EKO Gaudium

8 grudnia 2014 roku nasza Szkoła rozpoczęła kolejne przedsięwzięcie (wpisując się w ideę projektu rocznego) - definicję zdrowia poszerzyliśmy o aspekt środowiskowy.

Z przyjemnością informujemy, że na stałe w salach i na korytarzach zagościły pojemniki do segregacji odpadów (w klasach 1-3 na papier i odpady ogólne oraz plastik na korytarzach przy dystrybutorach, w klasach 4-3G na papier, plastik i odpady ogólne w salach oraz kosze na zewnątrz budynku).

Akcja „EKO-Gaudium”, która odbyła się w poniedziałek w naszej szkole ma na celu przybliżenie całej społeczności Gaudium tematyki segregacji i jej znaczenia dla naszego zdrowia i kondycji środowiska przyrodniczego. Uczniowie wzięli udział w specjalnie przygotowanych warsztatach w czasie których nasi Przyrodnicy przedstawili podstawowe zasady segregacji odpadów oraz możliwości jakie daje ich recykling. Jesteśmy przekonani, że wspólnym wysiłkiem we właściwy sposób zatroszczymy się o najbliższe otoczenie, a w konsekwencji o zdrowie każdego z nas. Dzień ten to dopiero początek budowania pozytywnego nawyku selektywnej zbiórki odpadów – przed nami egzamin z umiejętności wdrażania poznanych zasad każdego dnia.

Relacja fotograficzna

2014.10.08

Wyróżnienia dla Gaudium et Studium

Z przyjemnością informujemy, że Prywatna Szkoła Podstawowa Gaudium et Studium została po raz kolejny wyróżniona certyfikatem „Szkoła Godna Polecenia”, honorującym najlepiej zarządzane szkoły i instytucje w Polsce. Rada programowa przyznała naszej szkole wyróżnienie za europejski poziom nauczania, znakomitą, niezwykle bogatą ofertę edukacyjną, konsekwentną realizację misji i strategii rozwoju placówki oraz wzorcowy system zarządzania.

Zaszczytne wyróżnienie zostało przyznane naszej szkole przez Radę Programową, której przewodniczy prof. zw. dr hab. Tadeusz Mendel rektor Poznańskiej Wyższej Szkoły Biznesu, pod patronatem Wielkopolskiego Związku Pracodawców Prywatnych, Poznańskiej Wyższej Szkole Biznesu oraz Biura Promocji Gospodarczej i Certyfikacji w Poznaniu.

Uroczysta gala wręczenia certyfikatów odbyła się 25 września 2014 r. w Auli Poznańskiej Wyższej Szkoły Biznesu w Poznaniu. Nominacja jest równoznaczna z zaproszeniem naszej szkoły do udziału w programie mającym na celu promowanie firmy, wspomaganie jej dalszego rozwoju oraz nowoczesnego i efektywnego zarządzania.

Certyfikat

2014.10.06

Godziny otwarcia sekretariatu

  1. Poniedziałek 8.00 – 17.00
  2. Wtorek 8.00 - 15.00
  3. Środa 7.30 – 15.00
  4. Czwartek 8.00 – 16.00
  5. Piątek 8.00 - 16.00

2014.10.03

DZIEŃ SOWY

14 października (wtorek)

Dzień ten, to najważniejsze święto dla uczniów Gaudium et Studium. Jest to bowiem święto naszej szkoły, którą symbolicznie uosabia sowa. Obchodzimy go w Dniu Edukacji Narodowej - 14 października. Tego dnia nowi uczniowie Gaudium w rytuale pasowania zostają uroczyście przyjęci w poczet uczniów naszej szkoły. Składają wówczas przysięgę oraz wykonują iście sowie zadania.

Jest to dzień otwarty dla rodziców, którzy odwiedzają nas, by wraz ze swoimi dziećmi uczestniczyć w uroczystościach oraz rozejrzeć się po korytarzach i salach, w których spędzamy szkolny czas zabawy i nauki.

Pasowanie uczniów odbędzie się w pięciu turach:
1. I tura – godz. 8.30 klasy IG, IIG, IIIG
2. II tura – godz. 9.30 klasy 0a, 1b, 2c
3. III tura – godz. 10.30 klasy 0b, 2a, 2b
4. IV tura – godz. 11.30 klasy 1d, 3a, 3b
5. V tura – godz. 12.30 klasy 1e, 4b, 6a
6. VI tura – godz. 13.30 klasy 1f, 5a, 5b

W tym ważnym wydarzeniu uczestniczą wszyscy uczniowie klasy – wspólnie poddając się rytuałowi pasowania na uczniów Gaudium et Studium lub dopingując swoich nowych kolegów, którzy dopiero w tym roku szkolnym dołączyli do ich grupy.

W Dzień Sowy uczniowie szkoły podstawowej rozpoczynają realizację rocznego projektu szkolnego: Między pokusą, a zdrowiem, podczas którego każda klasa przedstawi pomysł swojej części projektu.

Jest to zatem dzień pełen wrażeń i niespodzianek, na który już teraz zapraszamy naszych rodziców i przyjaciół.

Dzień Sowy to dzień wolny od zajęć dydaktycznych. Uczniowie przynoszą ze sobą piórniki wyposażone w kredki i przybory do pisania.

Wszystkich uczniów w tym dniu obowiązuje strój galowy.


2014.09.25

ZAJĘCIA NA BASENIE

Informujemy, że zajęcia na basenach rozpoczną się od wtorku 7 października 2014 r.

Równocześnie przypominamy rodzicom, którzy nie wysłali do tej pory deklaracji basenowych, aby uczynili to bezzwłocznie wg wzoru przesłanego drogą mailową.


2014.09.22

ZAJĘCIA PROFILOWANE – informacje ogólne

Informujemy, że zamieszczony został pierwszy plan zajęć profilowanych. Życie szkoły/Zajęcia szkolne

Pierwsze lekcje będą zajęciami otwartymi, za które nie będą pobierane opłaty.

Zapis dziecka na wybrane zajęcia, odbywa się bezpośrednio u osób prowadzących, kontakt oraz szersza informacja o zajęciach znajduje się w zakładce Życie szkoły/Zajęcia szkolne (pełna informacja o wszystkich zajęciach zostanie przedstawiona w najbliższym czasie)

Nauczyciel prowadzący po otrzymanym zgłoszeniu od rodzica przekazuje listę chętnych uczniów do sekretariatu szkoły.

Wyjątek stanowi zespół wokalny, które należy zapisywać mailowo lub bezpośrednio w sekretariacie szkoły

Przedstawiony plan w najbliższych dniach będzie uzupełniany o pozostałe zajęcia dodatkowe.

Plan może ulec zmianie, a informacja o zmianach będzie na bieżąco aktualizowana na stronie internetowej.

Nauczyciel prowadzący kółko ma obowiązek zebrania zgłoszonych uczniów do sali, w której będą odbywały się zajęcia dodatkowe.

Opłaty za kaligrafię, taniec i szachy są zawarte w czesnym za szkołę.

W przypadku gdy pokrywają sią wybrane przez ucznia zajęcia istnieje możliwość dołączenia do innej klasy, która realizuje wybrane kółko.

Warunkiem uczestniczenia w zajęciach z inną klasą jest uzyskanie zgody prowadzącego.

ZAJĘCIA WG PLANU INDYWIDUALNEGO

Fortepian, Gitara, Perkusja, Flet, Emisja głosu

Terminarz zajęć indywidualnych ustala nauczyciel prowadzący w porozumieniu z rodzicem ucznia

LOGOPEDIA

Informujemy, że w naszej szkole zostały przeprowadzone logopedyczne badania przesiewowe uczniów. Badania miały na celu wczesną interwencję oraz diagnozę wad i zaburzeń mowy. Diagnozę przeprowadziły wykwalifikowane terapeutki logopedyczne prowadzące w naszej szkole terapię wad i zaburzeń mowy.

W przypadku stwierdzenia potrzeby/konieczności uczestnictwa Państwa dziecka w terapii logopedycznej, specjalistki będą kontaktować się z Państwem drogą mailową lub telefoniczną (najpóźniej do 30 września) i ustalą szczegóły współpracy i prowadzenia lekcji.


2014.09.03

Szanowni Państwo

Informujemy, że w przyszłym tygodniu odbędą się zebrania wychowawców z rodzicami.
Bardzo prosimy o zapoznanie się z poniższym terminarzem spotkań.
Zebrania odbędą się w salach lekcyjnych, które są przypisane do klas.

Zebrania z wychowawcąDatygodz. 16.30 - klasy: godz. 18.00 - klasy:
1. dzień (poniedziałek)8 września0a, 0b, 1a, 1b, 2a, 2b, 2c, 2d
2. dzień (wtorek)9 września5a, 5b, 5c1G, 2G, 3G
3. dzień (środa) 10 września1c, 1d, 3a, 3b, 1e, 1f, 3c, 3d
4. dzień (czwartek)11 września5d, 5e, 6a

UWAGA! Pierwsze zebranie rodziców klas 4 odbędzie się wyjątkowo w czwartek 11 września o godz. 18.00. Rozpocznie się w auli szkoły, po spotkaniu z dyrekcją wychowawcy wraz z rodzicami rozejdą się do klas.

Poniżej przedstawiamy harmonogram zebrań i konsultacji na cały rok szkolny 2014/15.

Zebrania z wychowawcąDatygodz. 16.30 - klasy: godz. 18.00 - klasy:
1. dzień (pon.)8.09., 2.02., 4.05.0a, 0b, 1a, 1b, 2a, 2b, 2c, 2d
2. dzień (wt.)9.09., 3.02., 5.055a, 5b, 5c1G, 2G, 3G
3. dzień (śr.) 10.09., 4.02., 6.051c, 1d, 3a, 3b, 1e, 1f, 3c, 3d
4. dzień (czw.)5.02., 7,055d, 5e, 6a
KonsultacjeDatyprzedmioty:
1. dzień (pon.)20.10., 15.12, 9.03, 27.04.język polski; języki obce (ang., hiszp., niem, franc.), historia i wos, muzyka, plastyka, wf,
2. dzień (wt.)21.10., 16.12, 10.03, 28.04.matematyka, biologia/przyroda, fizyka, chemia, geografia, informatyka, technika

2014.09.02

Szanowni Rodzice!

Prosimy, aby wszystkie rzeczy z kolekcji mundurka szkolnego były podpisane (każda część garderoby ma specjalną wszywkę z miejscem na podpis), umożliwi to identyfikację właściciela. Po pierwszym dniu funkcjonowania szkoły uczniowie pozostawili w różnych miejscach naszych budynków kilkanaście identycznych bluz, ustalenie właściciela w takim przypadku jest praktycznie niemożliwe. Podobne zdarzenia będą się powtarzać i będą dotyczyć całej garderoby: marynarek, polo, sukienek, a nawet spodni (taka wymiana występuje zwykle po zajęciach z wf.). Z każdym dniem dzieci będą nabierały doświadczenia, nauczą się dbałości o swoje rzeczy, musi minąć jednak trochę czasu, aby takie umiejętność były dla nich naturalne.


2014.09.01

Sprawny dowóz dzieci

Sprawny dowóz dzieci (nie dotyczy uczniów klasy 0a i 0b)

Od 2 września w godzinach 7.45 – 8.15 szkoła wprowadza udogodnienie dotyczące dojazdu dzieci do szkoły. Jeżeli będziecie Państwo chcieli sprawnie pozostawić dziecko pod opieką szkoły i oszczędzić czas, proponujemy skorzystać z nowej procedury zatrzymania auta przy szkole:

  1. bramy wjazdowe na teren szkoły będą otwierane o godz. 7.45 i zamykane o godz. 8.15,
  2. podjeżdżamy autem pod łącznik, tam zatrzymujemy samochód; samochodu nie opuszcza kierowca tylko uczeń, który jest przygotowany (ma przy sobie tornister i inne potrzebne rzeczy) i sprawnie opuszcza pojazd.
  3. nad bezpieczeństwem wysiadającego z auta ucznia i wejściem do szkoły, które w tym przypadku znajduje się pod łącznikiem, czuwa delegowany nauczyciel.
  4. w tym czasie samochód wjeżdża na teren szkoły (na terenie szkoły zabronione jest parkowanie) i wyjeżdża drugą bramą (przy sali gimnastycznej), a uczeń przechodzi korytarzem do portierni (gdzie chipem zgłasza swoją obecność) i szatni szkoły.

Uczniowie gimnazjum korzystają z tej samej procedury wchodząc do szkoły pod łącznikiem wejściem po lewej stronie. Swoją obecność w szkole uczniowie gimnazjum, którzy skorzystali z tego wejścia, zgłaszają w portierni podczas przerwy śniadaniowej.

Przy zachowaniu sprawnego rytmu wysiadania, będą mogli Państwo opuścić teren szkoły, nie tracąc zbędnego czasu na poszukiwanie miejsca do parkowania.


2014.09.01

Plany lekcji

Plany lekcji zostały zamieszczone w zakładce ORGANIZACJA/PLANY ZAJĘĆ


2014.06.20

SUKCES DYDAKTYCZNY UCZNIÓW PRYWATNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ GAUDIUM ET STUDIUM

Z przyjemnością informujemy, że uczniowie klasy szóstej w Sprawdzianie po szkole podstawowej osiągnęli średni wynik 32,81 punktów (w poprzednim roku uczniowie osiągnęli 30 punktów).

Arkusz standardowy zawierał 26 zadań sprawdzających poziom opanowania:

  1. umiejętności czytania,
  2. pisania,
  3. rozumowania,
  4. korzystania z informacji i wykorzystywania wiedzy w praktyce.

Za poprawne wykonanie wszystkich zadań można było otrzymać 40 punktów.

Wykres 1

Na uwagę zasługuje fakt, że nasza szkoła na tle wyników we wszystkich kategoriach, osiągnęła w tym roku 9., najwyższy stanin, w dziewięciostopniowej skali. W praktyce oznacza to, że znajdujemy się w grupie 3,7 % szkół o najwyższym poziome nauczania w kraju!


2014.06.20

SUKCES DYDAKTYCZNY UCZNIÓW PRYWATNEGO GIMNAZJUM GAUDIUM ET STUDIUM

W tym roku szkolnym uczniowie klasy trzeciej po raz pierwszy w historii szkoły pisali egzamin gimnazjalny. Z przyjemnością informujemy, że nasi uczniowie osiągnęli bardzo wysoki średni wynik z wszystkich przedmiotów na poziomie 83,725 procent (maksymalna liczba punktów do zdobycia wynosi 100 procent). Wysoki wynik, potwierdza 9. najwyższy stanin (w dziewięciostopniowej skali) w rubrykach zamieszczonej poniżej tabelki. W praktyce oznacza to, że znajdujemy się w grupie szkół o najwyższym poziome nauczania w kraju!

j. polskij.ang - PPj.ang - PRhist-wosmatem.p. przyr.średnia
Gaudium
stanin
89
9
92,55
8
81,9
brak inf.
85,27
9
76,73
9
76,9
9
83,725
Wykres 2 Wykres 3 Wykres 4 Wykres 5 Wykres 6

Gratulujemy uczniom, którzy udowodnili, że brak jakiejkolwiek selekcji podczas rekrutacji do szkoły (obecne klasy IV-IIIG) nie przekreśla możliwości osiągnięcia najwyższych wyników w sprawdzianach i egzaminach zewnętrznych.

Cieszymy się wraz z nimi, pokazali bowiem, że sukces smakuje tym bardziej, gdy wynika z wysiłku, dojrzałości w dążeniu do celu, współpracy i wzajemnego wsparcia.


2013.11.13

Sklepik Gaudium et Studium

Katalog artykułów Gaudium et Studium – pobierz


2013.03.29

Uczniowie Gaudium et Studium zajęli 3. miejsce w kraju!

W miniony weekend, 23-24 marca, w Gdańsku odbył się Ogólnopolski Finał Odysei Umysłu. Zakwalifikowało się do niego 118 najlepszych drużyn z całego kraju – w tym nasza szkolna drużyna w składzie: Marta Krysiak 3c, Helenka Byczkowska 3e, Ania Strawa 3c, Hania Sadowy 3a, Wojtek Zajączkowski 3c i Aleksander Wiśniewski 3b, pod opieką trenerek pani Alicji Banackiej i pani Marii Prusiewicz. Dwudniowe zmagania konkursowe, dzielnie wspierane przez rodziców naszych uczestników, zakończyła uroczysta Gala Finałowa, na której wyłoniono zwycięzców. Nasza drużyna zajęła wspaniałe 3. miejsce w swojej kategorii – problemie „E-mailowe impresje”! Uległa jedynie dwóm drużynom, w tym zeszłorocznym mistrzom świata!

Zwycięzcom gratulujemy ogromnego sukcesu, składamy serdeczne podziękowania trenerom i wszystkim rodzicom Odyseuszy, dziękujemy za cierpliwość, wytrwałość i wspaniałą pomoc w trakcie trwania i przygotowań do konkursu.

Relacja fotograficzna

2013.03.17

Sukcesy uczniów Gaudium et Studium

Z przyjemnością informujemy o kolejnych sukcesach naszych uczniów:

- Zuzanna Piechowiak z klasy 3d, zajęła I miejsce w Pucharze Poznania w Narciarstwie Zjazdowym i Snowboardzie.
Zawody były organizowane na stoku Malta Ski, 10 marca 2013 r.

- Patrycja Wolna z klasy 4a, zajęła III miejsce w Mistrzostwach Wielkopolski w Judo.
Zawody odbyły się 16.02.2013 w hali Olimpia w Poznaniu, w kategoriach Dzieci i Młodzików startowało ponad 200 zawodników i zawodniczek.

Serdecznie gratulujemy uczennicom i życzymy dalszych sukcesów na kolejnych zawodach i turniejach.

Dyplom Zuza Patrycja

2013.03.13

Uczniowie Gaudium et Studium najlepszą drużyną
w V Turnieju Niepublicznych Szkół Podstawowych

Toczenie kapusty, gimnastyczne skoki-przeskoki, przeprawa przez rzekę, zbieranie jabłek, gotujące się jajka - to tylko niektóre z konkurencji jakie reprezentacja naszej szkoły z klas I-III musiała pokonać aby wywalczyć MISTRZA V TURNIEJU GIER I ZABAW RUCHOWYCH NA WESOŁO „W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH” NIEPUBLICZNYCH SZKÓŁ PODSTAWOWYCH!

Na zawody pojechaliśmy w składzie dziesięcioosobowym: Zuzanna Bednarek, Sandra Szydełko, Julianna Herman, Kornelia Kyć, Barbara Michalska, Tobiasz Tołpa, Fryderyk Lechno-Wasiutyński, Bartłomiej Siekiera, Michał Stasik, Stanisław Popow.

Organizacja zawodów miała na celu kształtowanie pożądanych postaw, preferowanie rywalizacji zgodnej z zasadami fair – play, współpracy i integracji oraz rozwój sprawności ogólnej uczniów.

Turniej i rywalizacja pomiędzy uczniami wszystkich szkół składała się z zespołowych zadań ruchowych w formie wyścigu rzędów. Do wykonania było 10 zadań. Były bardzo zróżnicowane - od tych najprostszych biegowych, poprzez zręcznościowe, skocznościowe, skończywszy na zadaniach, które łączyły w sobie wiele różnych elementów koordynacyjnych sprawności fizycznej.

Rywalizacja wymagała od nas maksymalnego zaangażowania na wykonywanym zadaniu, na szybkości, ale również miała na uwadze wykonanie zadania dokładnie i precyzyjnie. Tak jak z szybkością nie mieliśmy żadnych problemów, tak niedokładnie wykonywane ćwiczenie powodowało, iż otrzymywaliśmy punkty karne. Ostatecznie jednak po zaciętej rywalizacji zdobyliśmy największą liczbę punktów i tym samym I miejsce!

Dla nas jednak sam udział i możliwość reprezentowania Szkoły miał ogromne znaczenie a wygrana spowodowała, iż z jeszcze większą dumą traktowaliśmy nasze zwycięstwo, nosząc na plecach szkolnej koszulki napis „Gaudium et Studium”. Sukces ten utwierdził nas w przekonaniu, że warto z zaangażowaniem podchodzić do wyzwań, które niejednokrotnie jeszcze pojawią się na naszej drodze, podejmować trud i wysiłek bycia lepszym oraz rozwijać odkryte talenty.

Relacja fotograficzna

2013.02.25

Drużyna Gaudium et Studium wygrała Eliminacje Regionalne Odysei Umysłu!

„E-mailowe impresje”

Zespół przygotuje i pokaże oryginalne przedstawienie, w którym pojawi się techniczna reprezentacja wiadomości wysyłanych pocztą elektroniczną. Postać nadawcy wyśle trzy maile, jeden wymagający potwierdzenia, że go doręczono, jeden z dziełem sztuki jako załącznikiem oraz jeden, który przebrnie przez filtr antyspamowy. Dwie wiadomości dotrą do postaci Odbiorcy, a jedna – w pewne niekonwencjonalne miejsce… Nim każdy z e-maili dotrze do celu swojej podróży, będzie musiał przejść przez centralny serwer – kiedy to członkom drużyny nie wolno dotykać wiadomości.

Tak brzmiało zadanie długoterminowe, któremu stawili czoła tegoroczni Odyseusze klas trzecich z Gaudium et Studium. Stare listy – Helenka Byczkowska i Marta Krysiak zapowiedziały kłopot Pana Kabanosa, który wysyłał wiadomości do swojej Babci. Nadawcą listów był właśnie zaniepokojony Pan Kabanos – Olek Wiśniewski, a Odbiorcą była energiczna Babcia grana przez Anię Strawę. W przestrzeni Internetu nad bezpieczną i docelową trasą listów czuwali Spacja – Hania Sadowy oraz Enter – Wojtek Zajączkowski. Nasza drużyna, pod opieką trenerów – pani Marii Prusiewicz i pani Alicji Banackiej, wygrała Eliminacje Regionalne w Poznaniu i zakwalifikowała się do 22.Ogólnopolskiego Finału Odysei Umysłu w Gdańsku.

Serdecznie gratulujemy całej drużynie, dziękujemy za ogromne wsparcie rodzicom, a trenerom winszujemy wytrwałości i ogromnego zapału.

Relacja fotograficzna

2013.02.25

Sukces szachistów z naszej szkoły - drużyna wywalczyła awans
do Wielkopolskich Drużynowych Mistrzostw Szkół Podstawowych

W Szkole Podstawowej nr 46 im. Marii Dąbrowskiej w Poznaniu rozegrane zostały Drużynowe Mistrzostwa Poznania Szkół Podstawowych w Szachach na rok szkolny 2012 / 2013.

Organizatorami Mistrzostw byli: Poznański Szkolny Związek Sportowy, Szkoła Podstawowa nr 46 im. M. Dąbrowskiej w Poznaniu i Sekcja Szachowa AZS Politechnika Poznań.

W turnieju wzięło udział16 drużyn, zawody o Mistrzostwo Szkół Podstawowych zostały rozegrane systemem szwajcarskim, na dystansie 7 rund każdy.

Tempo gry we wszystkich turniejach wynosiło 15 minut na partię dla zawodnika. Drużyny startowały w składach cztero-osobowych: 3 chłopców oraz 1 dziewczyna.

Nasza szkoła zajęła III m-ce z dorobkiem 9 pkt w składzie zespołu: Wojciech Tupalski, Marcin Górczewski, Jakub Toporski i Lena Cantillana Valencia.

Jest to największy do tej pory sukces szachistów z naszej szkoły, drużyna wywalczyła awans do Wielkopolskich Drużynowych Mistrzostw Szkół Podstawowych.

Gratulujemy zawodnikom oraz prowadzącemu zajęcia nauczycielowi p. Hannie Zboroń.

Relacja fotograficzna

2012.10.29

Szanowni Rodzice,

zwracamy się prośbą do tych z Państwa, którzy mają taką możliwość o wspieranie biblioteczki angielskiej, która będzie służyć naszym uczniom. Wszelkie książki anglojęzyczne na różnych poziomach zaawansowania będą mile widziane. Jeśli posiadają Państwo takie pozycje, które nie są już Państwu potrzebne i wyrażają chęć przekazania ich szkole- bardzo prosimy o kontakt w tej sprawie z p. Katarzyną Kłopską: mail: katarzynaklopska@op.pl

Godziny otwarcia biblioteki języka angielskiego w GES:

  1. Poniedziałek: 10:55-11:10
  2. Wtorek: 7:45-8:00, 10:55-11:10,12:45-13:00
  3. Środa: 10:55-11:10
  4. Piątek: 14:30-14:50

2012.10.24

Wyróżnienia dla Gaudium et Studium

Z przyjemnością informujemy, że Prywatna Szkoła Podstawowa i Gimnazjum Gaudium et Studium zostały wyróżnione certyfikatem „Szkoła Godna Polecenia”, honorującym najlepiej zarządzane szkoły i instytucje w Polsce. Rada programowa przyznała naszej szkole wyróżnienie za znakomitą, niezwykle bogatą ofertę edukacyjną, nakierowaną na wszechstronny, indywidualny rozwój młodego człowieka oraz profesjonalizm w realizacji założonej misji i strategii rozwoju Szkoły.

Zaszczytne wyróżnienie zostało przyznane naszej szkole przez Radę Programową, której przewodniczy prof. zw. dr hab. Tadeusz Mendel rektor Poznańskiej Wyższej Szkoły Biznesu, pod patronatem Wielkopolskiego Związku Pracodawców Prywatnych, Poznańskiej Wyższej Szkole Biznesu oraz Biura Promocji Gospodarczej i Certyfikacji w Poznaniu.

Uroczysta gala wręczenia certyfikatów odbyła się 11 października 2012 r. w Auli Poznańskiej Wyższej Szkoły Biznesu w Poznaniu. Nominacja jest równoznaczna z zaproszeniem naszej szkoły do udziału w programie mającym na celu promowanie firmy, wspomaganie jej dalszego rozwoju oraz nowoczesnego i efektywnego zarządzania.

Podczas uroczystej gali nasza szkoła jako jedyna instytucja otrzymała kolejne wyróżnienie „Lider Edukacji 2012”, za wybitny, zgodny z najwyższymi standardami sposób zarządzania placówką oświatową.

Wyróżnienia Wyróżnienia

2012.05.31

Sowy

2011.04.02

Certyfikat - Najwyższa Jakość w Edukacji


Certyfikat - logo

Z przyjemnością informujemy, że Prywatna Szkoła Podstawowa Gaudium et Studium została wyróżniona certyfikatem Najwyższa Jakość w Edukacji. Wysoka kapituła przyznała naszej Szkole certyfikat za najwyższy standard działań podejmowanych w zakresie realizacji autorskich programów i nauczania na poziomie szkoły podstawowej, stworzenie komfortowych warunków do nauki i rozwoju osobistego dzieci i młodzieży oraz konsekwencję i efektywność we wdrażaniu założonej wizji i strategii rozwoju.

Stowarzyszenia Badań nad Jakością oraz władz samorządowych zaprosiło szkołę Gaudium et Studium do wzięcia udziału w programie „Najwyższa Jakość w Edukacji”, którego celem jest uhonorowanie i wspieranie najlepiej zarządzanych uczelni w Polsce. Uroczyste wręczenie Certyfikatów „Najwyższa Jakość w Edukacji” odbyło się 31 marca 2011 roku w Pałacu Działyńskich w Poznaniu z udziałem władz centralnych i samorządowych.

Kapituła „Najwyższej Jakości” Wielkopolskiego Stowarzyszenia Badań nad Jakością, pod przewodnictwem prof. dr hab. Wiktora Gabrusewicza i patronatem Ministerstwa Gospodarki wytypowała Prywatną Szkołę Podstawową Gaudium et Studium do otrzymania tego zaszczytnego wyróżnienia jakościowego biorąc pod uwagę osiągnięcia rynkowe, rozwój, tworzenie nowych miejsc pracy, wysoki poziom zarządzania, wskazując na wiodącą rolę Szkoły.

Certyfikat

 
Poprawny CSS! Valid XHTML 1.1